mandag 13. desember 2010

Er det ikke juleferie snart?

Kjenner jeg er klar for litt fri!

Så da kutter jeg ned ventetiden med en tur ombord i morgen. Dessverre bare en kort tur, men dog - Hurtigruten MS Nordnorge here I come!

Lenge siden jeg var ombord der - blir spennende og se om det er noen gamle kjenninger, MS Nordnorge har jo tross alt vært mitt andre hjem i 2 år. Jobbet ombord der fra 1997 til 1999 - men ehhh - registrerer jo at det begynner å bli noen år siden, selv om det ikke kjennes slik da ;)

Så i morgen setter jeg kursen mot Finnsnes, så Hurtigruten til Tromsø - og kjører derfra til Sommarøya. Min venn Cecile fra Sveits er ombord, og vi skal dra til Sommarøya og få henne innlosjert i en bopel som søskenbarnet mitt eier. Også skal vi overnatte hos tante og onkel - det skal bli kos å treffe familien der ute igjen. Det er ett par år siden sist jeg var på Sommarøya, en flott tur med jobben da.

Men barndomsminnene lever i aller høyeste grad, lyse kvelder, sol og sommer...

Søskenbarnet mitt Endrè og jeg fisket fra kaia, og fikk alltid fisk! Fangsten måtte pent ligge igjen på kaia på kvelden da vi ble ropt inn, men det var alltid like spennende å springe ned dagen etter for å se hvor mye som var igjen av den, og hvor ekkel den så ut (les: måsen spiste av den og det var bare lørv igjen ;)

Og å kaste stein fra brua og treffe brennmaneter - fy flate de var store de manetene!!

Ett par dager fri fra jobb blir det, og når jeg kommer tilbake er det nesten helg, og så er det bare noen dager igjen da... og da er det jul! :)

Hm... må vel begynne å tenke på å handle noen julegaver da.......

4 kommentarer:

  1. Næsj, send en koselig julemail til alle fam og venner, og fortell at dem trenger ikke kjøpe deg julegave i år, du gjør det nemlig selv, og syns alle andre og bare kan gjøre det slik, lurt??? Da får alle det dem vil ha, og blir fornøyde :D Hehe, neidaaaaa, har bare ikke begynt selv heller... Lure egentlig på nårtid æ skal gjøre det. Klem

    SvarSlett
  2. Du får kose dæ på den lille førjulsturn! Ska si dæ at d e nu ei guds løkka at d ennu e nån daga igjen, førr hær e absolutt ikke ting på stell. Dessutn så e d så lite fri i år sia jula falle på ei hælg at d e nu ikke nå særli fri å snakke om...hadde jo frihælg i utg.pkt. jo. Men blir deili uansett, vest æ nu bare blir færdi i tide!

    SvarSlett
  3. hehe ja Monica, det hørtes nesten fristende ut, men blir jo litt kjipt på julaften og ikke få noen pakker da ;) Skal gjøre meg ferdig til helga er planen, gaven din kommer i posten, håper den når frem i tide :)

    Ja Cathrin, det er nesten så det skulle vært ulovlig med julaften på en fredag, hvor blir det av langfri liksom???! ....heldigvis jobber jeg bare tirsdag, torsdag, og halv dag på fredag i romjula - gleder meg til roooolige dager og familiekos :)

    klem <3

    SvarSlett
  4. Ha en riktig god jul Ann-Hege..! :-)

    SvarSlett

Sider