onsdag 2. februar 2011

Oh my som tiden flyr - og alt som skjer!

Siden siste bloggoppdatering har mye hendt! Det har vært jul og julepartyer, nyttårsaften og nyttårsaften partyer, det har vært ei ukes Oslotur ombord på MS Trollfjord, og det har vært mye elg i Beisfjord.
Den siste happeningen var mammas 60 årsdag nå på lørdag :)

For en fantastisk fin dag det ble, et fornøyd bursdagsbarn - det skal være sikkert!
Fredagen var jeg først og hjalp mamma med å pynte lokalet og lage eggesalat. Så var jeg over hos naboen en liten "snartur" og drakk "litt vin", dro hjem derfra rundt 4 (tror jeg) Fikk noen timer på øyet, opp kl 11:30, på med skiene og ut i lysløypa! Forfriskende absolutt! Og god medisin for evt hangover ;)

Kl 15 dro jeg på festlokalet og startet med varmmaten som skulle serveres til koldtbordet. Kyllingfilet oppkuttet og stekt, ris, Baligryte med litt egenkomponert tilsetting, og grønnsalat til 40 stk. Skal si kniven fikk varmgang. Så - en halv time før gjestene ankom suste jeg rett hjem og i dusjen og fikk kledd på meg finklærne. (Som selvfølgelig ikke var ny, hvem i herrens navn gidder å tilbringe masse tid på shopping?!?! blæh)
Så dro jeg tilbake til festen som jeg rakk med goood margin - jeg trenger ikke så lang tid på badet heldigvis ;)

Rundt midnatt kunne man tydelig se at festen på en måte var delt i 2, de som drakk, og de som er avholdsmennesker. Ja vi har faktisk mange av dem i vår familie ;)

Klokken 2 var det vel bare den "harde kjerne" igjen, og vi var overhode ikke klar for å avslutte festen. Så vi dro på nachspiel til meg. Vi var vel en gjeng på 11, noen fra festen og noen som hadde vært på byen som holdt det gående langt ut i de små timer. Utrolig morsom fest, med en skikkelig god blanding av personer, fra ca 19 år til rundt 55 ca.

Så var det på tide å stå opp, rundt kl 13:30 tror jeg jeg var våken, da var det bare å shaine kåken. Etterpå bar det bort til festlokalet for å shaine det. Jeg syntes selv jeg var i forbausende god form. Kan hende jeg ikke var heeeelt edru enda? ;)

Søndagskvelden satt jeg i godstolen og slappet av, da ringte søskenbarnet mitt. Mannen hennes hadde glemt dressjakka si, om jeg hadde funnet den? Jeg fant ikke noe, hverken søndag eller mandag eller tirsdag. Men i dag morges dukket den opp, bak nattbordet mitt. Hvordan i himmelens navn den havnet der??? Har han vært på soverommet mitt og kledd av seg liksom? haha, lurer på hvem han hadde med seg?! Håper det var kona! hahaha.
Mens jeg satt der og slappet av, ble jeg mer og mer sliten, jeg kikket opp i seksjonen og så at jeg hadde ikke shainet så veldig bra, for der stod 2 cognacglass og ei halv ø. Natt til mandag var grusom, jeg sov nesten ikke, bare svettet og hadde mareritt og var redd.

Mandag var skikkelig blåmandag. Til og med tirsdag vurderte jeg "aldri mer". Men idag er det jo onsdag, lillelørdag, og snart helg - sååeeehhh!!! ;)
Nyttårsforsettene med å ta det litt lungt i helgene har ikke gått helt som forventet.
Men; jeg har sluttet å snuse da - og jeg trener og står på. Så jeg ser ikke så mørkt på det! Noen mener man lever bare èn gang - i så tilfelle må man jo ha det litt skøy!

PS - jeg skrev mye elg i Beisfjord øverst, i går i lysløypa møtte jeg 5 stk - ikke så tøff i tryne da!

A-H :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider