torsdag 16. september 2010

Monsterlysstolpen!

Jeg har en utrolig fin utsikt fra Vokterboligen min - ut fjorden, inn fjorden, inn i dalen, mot fjellene, mot naboene, ja det er bare fantastisk!
Men det er et skår i gleden, jeg har en monsterlysstolpe rett utfor vinduet, den er stor, skremmende, dyster, den har stygge farger, og den har 6 enorme ledninger og 1 bardun ut fra seg i alle retninger! Den er særdeles skjemmende.

Så hvilke valg har jeg (sånt rent bortsett fra å være glad jeg har en lysstolpe med lys i her i Terra-kommunen)
- nedgravde ledninger i bakken
- sjøkabler
- som den er
- flere alternativ som jeg ikke aner noe om

Så la oss ta for oss nedgravde ledninger i bakken. Man skal passe seg å grave så mye mer langs veien her i nabolaget, avisoppslaget her om dagen tatt i betraktning. Der stod det at det var rasfare bak ett (!) hus her i området mitt. (Kommunen hadde informert naboene om dette kunne jeg lese i avisen, men jeg og en annen nabo her har ikke hørt noe, men denne naboen var tilsynelatende ganske avslappet; "jeg sover med redningsvest på - ingen problem") Men kan mere graving føre til flere ras? Jeg konkluderer med at Monsterlysstolpen ble litt finere...

Og hva med sjøkabler? Vel, jeg må jo fortsatt ha lys i en stolpe, dog ville jeg nok valgt en finere enn den jeg har pr nå, men ledningene ville jeg sluppet. Funker det med ledninger i havet her? Hvem vet, men det jeg vet er at et kostnadene er astronomiske kontra kraftlinjer... jeg nevnte vel Terra lenger opp?

Som den er - har egentlig en kjempesøt lysstolpe utfor Vokterboligen min. Ledningene som strekker seg ut fra den i alle retninger kan jeg pynte til jul - med girlandere :)

Andre alternativer som jeg ikke aner noe om - bryr meg ikke, det er mørkt ute, jeg ser ingen ledninger....


Og lysstolpen lyser så fint opp rundt huset mitt nå :)

Med ønsker om en Monsterfri kveld;
Ann Hege :)

3 kommentarer:

  1. Se hær ja, nu bynne d å ligne nå! :o)Men e nåkka ennu som ikke e som d skal, du ligg fortsatt nederst på blogglista mi me siste innlegg førr 3 år sia...hehe... Grattis me ny "ikke helt ny" bil førrestn. Å når d gjell zumba så har dæm lurt mæ å me, ska vest prøve d første gang på onsdag. Eller nu dro æ ei hvit løgn...æ har snikprøvd d hjæmme i stua en gang, svettn rann og æ flira så æ hiksta. Å da hadde æ bare prøvd introduksjonsvideoen...hehe
    Kos dæ!
    -klæm-

    SvarSlett
  2. Vær forsiktig med graving i fjorden ja.. Uansett om fjorden raser sammen, eller ikke, så ligger du godt an til førstesiden på Fremover ved første spadetak..

    Synes det hørtes flott ut med lysstolpe like utenfor huset.. Pynte til jul var et godt forslag egentlig..

    SvarSlett

Sider