fredag 15. oktober 2010

Det er helg - jeg er klar!

I kveld er det fest i Fjorn - jeg er klar!

I mårra når jeg våkner er jeg skikkelig spent på hva jeg syntes om kvelden som var.
Noe av det artigste jeg vet er å sitte å "belune" folk, hvordan de endrer seg utover kvelden etterhvert som alkoholen virker. Noen blir pratsom, noen blir høylytt, noen ypper til bråk, noen blir sentimental.

Noen må prate ut om ting, noen blir fornærmet av ingenting... Noen blir glad, noen vil bare danse, noen blir sur på typen, noen blir sur på dama, noen blir sjalu, noen gir fan. Jeg selv begynner å synge - merkelig, det slår liksom aldri feil! Et par tre øl, stemninga blir på topp og jeg synger til sanger jeg kan.

Fy flate, husker en jobbfest vi hadde på Asbjørnstua... Da ble det kanskje litt i overkant mye synging, for jeg endte opp med egen mikrofonen sammen med Ståle og Trespa...Nice....  (not)
Dagen etter våknet jeg og tenkte "åhh herregud Ann Hege, hva holder du på med!!!???"


Men pytt pytt, det var faktisk noen som danset på bordene, det var noen som rev av seg finskjorta og danset i bar overkropp, det var noen som spydde, og det var noen som gråt... Og de tenkte sikkert akkurat det samme som jeg i øyeblikket: "åhh herregud XXX, hva holder du på med!!!???"

Og hvis de husker at jeg var oppe på scenen og sang, så tenker de sikkert at jeg var skikkelig tøff som turte (mitt tør/tør ikke filter var selvsagt drukket bort for lenge siden, men det trenger jo ikke de å vite...), også tenker de videre på seg selv og hulker i fylleangsten sin og forbanner sin egen oppførsel.
For det er det som er så genialt med oss mennesker, vi er psykologisk sett særdeles selvsentrert, og tror alle andre går og tenker på hva andre mener om deg.... mens alle egentlig har nok med seg selv og hva man har gjort.

Det er ganske deilig å tenke på synes jeg - men når det er sagt; jeg har ingen planer - what so ever - å ta over mik'en i kveld - Dåbach skal få ha den i fred :)

Jeg har bare tenkt å kose meg max, og se hva kvelden bringer!

God helg :)

Ann Hege

3 kommentarer:

  1. Du ska aldri si aldri! Trur du ska ringe han Dåbach å advare han når d gjell låning av mikrofon. Ellers så kan du jo riv i me en aldri så litn munnspilltrall, d e du jo vældi go på. I værtfall på den ene sangen du kan! Du får bare satse på at han Dåbach kan den han å...:o)
    Du får kose dæ masse på fæst, hær i huse e d jobbhælg....heeeeeele hælga...bare avbrutt av litt dugnadsarbei i nabolage. Hælg mæ i ...., ska vær gla når mandagen kommer og æ kan slappe av! ;o)
    -klæm-

    SvarSlett
  2. Munnspillet ble borte i Skjomen - Helt Rått :(

    Men æ har jo ett tell når æ tenke mæ om :)

    SvarSlett
  3. Sikker på at du ikke mente at det beste du vet er å belunde folk..? Bare i tilfelle det var en typo? :-)

    Hadde vært gøy og vært med på fest idag, men min uke med gutten, så da meldte jeg pass.. Men etter det du skisserer opp ift hva en kan forvente, så ser jeg frem til festreferatet..! :-P

    SvarSlett

Sider