fredag 29. oktober 2010

Jeg er annerledes, det går helt fint :)

I går skulle ungene og jeg shoppe litt. Årsaken er halloween, vi må ha litt stæsh hjemme, ungene må ha kostyme og sånn. I tillegg, idag er det jobbfest, jeg må vel ha noe nytt å ha på meg...

Ungene finner kjapt det de trenger. Jeg finner noe halloweengodteri og noe dødningehoder. Det får være bra.
Vi rusher videre, crap, vi må vel ha mat? Jo, litt brød, liltt pålegg, søndagsmiddag åååh fan det er kjedelig å handle. Øl! Jeg må ha øl. Ok, øl i kurven, da er jeg vel ferdig-handla? Fiint.

Huff, de der klærne, trenger jeg virkelig noe nytt?
Springer innom Lindex og HM, bruker 1 minutt på hver plass, stresser mer og mer og blir surere og surere. Joda, jeg vet hvorfor! JEG HATER Å SHOPPE!!!! Nei, jeg trenger ikke noe nytt. Jeg vil hjem!

I bilen spør datteren min; mamma - skulle ikke du kjøpe deg noen nye klær? Neida sier jeg, jeg har det jeg trenger. Ok, men jeg skal se hva du tar på deg, og husk, du skal hvertfall ikke ha t-skjorte som sist!

Huff, hun er 9...

Jeg er mere lik min sønn - han sier helst: Mamma - jeg trenger jo ikke være med til byen for å kjøpe sko eller klær til meg selv, det er bare å finne noe fint til meg!

Jeg skulle gjerne sendt noen andre og handlet for meg. Noen andre kan gjerne si hvilken farge jeg burde ha på veggene. Det er mulig salongbordet ikke passer til spisestubordet. Og må man bytte mellom sommer og vintergardinder liksom??
For selv bryr jeg meg ikke så mye om slikt. Jo, altså jeg syns jo det er kjempefint når ting er stilig, og gjennomført og alt det der... Men jeg har ikke helt interesse for slikt...

Så når jeg oppsummerer mine "ikke liker/liker" (og nå ser jeg selvsagt bort fra nære ting som barna mine, familie og venner) ser jeg at jeg ikke er så veldig lik mine venninner:

Jeg liker ikke:

Shopping
Interiør
Pynting
Handarbeid
Husarbeid


Jeg liker:

Øl
Whisky
Fotball
Kortspill
Sport
Kjøre fort


Jeg er jente, jeg er ikke maskulin, jeg tenner på menn, jeg bruker sminke, jeg er bare pittelitt annerledes en andre jenter og venninner bare. Og det er vel ikke så farlig? :)

5 kommentarer:

  1. Du e ho Ann-Hege rætt og slætt! Å du e UNIK!!! Koffør ska alle være lik og like de samme tingan?
    Et lite tips vest du må ha klær...gjør som mæ, ta me dæ ei dønn ærli vænninna som blir å si akkurat d ho mene om d du har på dæ, stekk innom ho Katja og vips så har du et nytt antrækk eller flere. Eneste du træng å gjøre e å si tel ho Katja at du træng nå nytt, stå i prøveromme å prøve klærn ho hente tel dæ. Så får du den dønn ærlie vænninna di tel å si ka ho mene om di førskjellie tingan du prøve. Enklere kan d ikke bli!! :o)

    SvarSlett
  2. Tusen takk begge to :)
    Jeg får gjøre som du sier Cathrin!

    SvarSlett
  3. Hehe.. Utrolig bra..! Du er Ann-Hege ja..! Bra din datter følger med og passer på da.. :-)

    Btw - jeg har helårsgardiner.. Hvis det er mulig å ha samme dekk på bilen hele året, så går det med gardinene i stua også.. :-)

    SvarSlett
  4. Helårsgardiner er bra, det liker jeg. Og det har jeg også så klart! ;)

    SvarSlett

Sider