mandag 11. oktober 2010

Er det et tegn - eller?

Har hatt en skikkelig festlig helg! Men av og til kan man jo lure på hva ting du opplever betyr?!? Party på fredag, veldig bra på Narvikguten med Ståle og Trespa, veldig flink å dra hjem på natta, og våkna ut på dagen, aleina, muligens ikke heeelt edru. Og tørst som jeg var fant jeg ut at jeg hadde mer løst på ei kald øl og slukke tørsten med (vurderte faktisk vann et lite sekund)

Jeg spretter ølla, setter musikken på full måkkings, danser i stua og plutselig ser jeg det! Øynene var som limt til stuebordet, og jeg lurer på om det er noen som kødder med meg.
For der ligger en død fugl! Ingen synlige skader, den bare ligger der... Jeg ser på fuglen, så ser jeg på undulatburet, så ser jeg på den døde fuglen og tilbake på undulatene. Jeg snakker med undulatene og sier, "joda, dere er der begge 2, dere er levende, men den stakkarn som ligger her er død. Og dere er blå, den her er gul!"

Jepp, det var en død kjøttmeis på stuebordet mitt... Så da begynte jeg å tenke; hva betyr egentlig dette? Er det et tegn?
Jeg hiver meg på telefonen til naboen, han trur jeg kødder med han, for ekskona hans hadde nettopp ringt og sagt at undulaten deres var død...... (!) Er det mulig??? Så hva betyr dette???

Jeg snakker med flere i løpet av dagen, noen sier det er et tegn på at jeg kan ringe en som jeg har et godt øye til, og be om hjelp til å få ut fuglen. Det var tegnet sitt liksom!

Jeg får meg ikke til å hive ut stakkarn, jeg ber heller til fest, og naboer og venner kommer på gravøl.

Så snakker jeg med farsan, han sier jeg er talentløs. Jeg tenkte han mente i forhold til ikke å klare å ta ut fuglen selv, og forklarer om ideen tegnet og slikt.
Han bare flirer og sier jeg er talentløs; "For du klare fanmæ ikke å sjekke mannfolk på byen, det eneste du får me dæ hjem e en dau kjøttmeis!! Ikke en gang en dompapp klare du å få med dæ!!! "
Det er fra sine egne man skal få høre det!

Etterhvert kommer brorsan, han er rystet, og lurer på om det er noe som feiler meg... kan jo ikke benekte det, jeg mener, når jeg tenker etter: En død kjøttmeis er vel ikke noe særlig bra sjekketriks! Så ut med fuglen!

Men jeg kunne ikke annet enn le. Og etter X antall øl, vin og mohitos er det plutselig kveld, vi drar på byen igjen, på Narvikguten, hører på Ståle og Trespa igjen, og jeg lurer et øyeblikk på om det er fredag, hadde liksom opplevd dette før. Men når jeg våkner dagen etter, aleina, og det ikke er noen død fugl i stua skjønner jeg at også denne helga gikk alt for fort!

Men jeg konkluderer med at en død kjøttmeis i stua er et tegn på at den er ....død...
...mens jeg i aller høyeste grad er livlig... :)

3 kommentarer:

  1. Hehe..! Sjefskommentar fra far din da..! :-D

    SvarSlett
  2. Ja det kan du si...hehe
    Like greit at æ ikke fikk til den der sjekkinga helt, tilstanden min tatt i betraktning ;)

    SvarSlett
  3. Ja, du kjenner jo det kjente ordspråket - bedre med en død kjøttmeis på kjøkkenbordet, enn å gnage av seg armen når du våkner dagen derpå..? Eller noe sånt.. Husker ikke helt.. :-)

    SvarSlett

Sider