onsdag 3. november 2010

Fyllefilter på Facebook, fine greier, men kan det komme på mobilen også????

Fyllefilter på Facebook er vel og bra! Jeg har hatt noen statusoppdateringer som kanskje ikke var helt heldig, som kom i fylla. Uten å utdype det noe mer...

Men dette kunne jeg slette dagen etter og håpe at ikke så veldig mange så det ;)

Så fyllefilter på Facebook er vel og bra... men et litt større problem er Facebook via mobil...
Her kan man få til enda mer:
Type 'lete etter en fyr på Facebook via og mobilen, og vips så står navnet hans på statusen min ei hel natt'
Mm, nice! Men også denne kan slettes og håpe at ikke så veldig mange så det ;)

Men så har du Mobilen da, uten FB, og alt det du klarer å prestere i løpet av ei natt, uten mulighet for å slette det!
Det er nesten sånn at mottoet mitt med at "dersom jeg ikke husker det - har det ikke skjedd" begyner å bli ganske så frynsete etter å ha sjekket mobilen dagen etter en fest, for snakk om sladrehank-mobil!

Hoff, måtte jeg sende den meldinga? Eller måtte jeg ringe han 5 ganger? Jeg burde jo ha skjønt at når han ikke svarer første gangen jeg ringte, blir han neppe å svare de 4 neste? Men ehhneida!

(Burde faktisk finnes anti-tregepiller som man kan ta når man skal nyte alkohol også... slik at man kan ta et hint liksom...)

Det jeg egentlig trenger er mere avanserte greier enn Fyllefilter for Facebook, nemlig fyllefilter for Mobil, jeg ser for meg følgende:

For eksempel før jeg begynner å drikke, så forhåndprogrammerer jeg mobilen (gjerne med graderinger), slik at telefonen bør skjønne at den muligens ikke bør gjøre det jeg er i ferd med å la den gjøre.

Det bør virke slik at dersom jeg forsøker å sende en melding til eh.. noen... (som jeg da allerede har programmert inn som en "smart å ikke SMS'e denne personen i fylla", med f eks rød gradering) så er det rett og slett ikke tillatt. Dvs Rød gradering på navn = Umulig å sende noe.

Men hvis jeg hadde gradert denne personen til oransje, så skulle mobilen spurt meg:

- "Er du helt sikker på at det er lurt å sende denne SMS'n nå da du har drukket?"

Da har jeg en tenkepause ekstra, og kan svare ja eller nei på mobilen, og den sender eller stopper SMS'n.


Og samme gradering når du ringer; rødt = umulig å ringe eh... noen...
Orange gradering på navn = Er du helt sikker på du vil ringe denne personen når du har drukket?

Og hvis du har en person på oransje, og ikke får svar, så må det være automatisk stopp innprogammert, dersom du prøver på nytt, og på nytt, og på nytt... ;)

Jeg har tenkt tanken på alkolås også. Blåser du i mobilen, og får utslag, kan du kun ringe de som du har forhåndsgodkjent...

Skulle dettte være så vanskelig å få til liksom??? Hæh? Jeg bare spør!

2 kommentarer:

  1. Hehe.. Støttes.. Beste forslaget i 2010..! Jeg synes du skal ringe Nokia m.flere og spille inn forslaget.. Evt få en utvikler til å skrive en appz til iPhone.. Det finnes jo appz til alt annet, så kan ikke være så vanskelig vel.. :-)

    SvarSlett
  2. Takk for støtten Baard - så glad for at du forstår ;)

    SvarSlett

Sider