tirsdag 16. november 2010

Hang over - a real bad one! Skylder på Schmandagen jeg!

Fy flate for en artig fest vi hadde - det var bursdagen sin ja!
Slagverk, sketsjer og telegrammer, venner,  familie, mat og god drikke, alt var perfekt!
Og alle var happy - registrerte ingen som kranglet, eller slåss - og det er jo fantastisk tatt i betraktning hvor mange vi var. En plass mellom 80 og 90 skulle jeg tro! :D

Og festen varte inn i de små timer, startet kl 1815, og jeg gikk hjem rundt 5 på morgenen. Så sov jeg noen timer, til ca  kl 11 tror jeg. Og da var det på tide å mekke frokost til overnattingsbesøket, vi var en hel armada her, både tyskere og Tromsøværinger ;)
Jeg lagde stekt egg og pommes frites til frokost, og drikke til maten var øl!

Så var det tid for å slappe av litt før vi gikk til festlokalet og ryddet. Det var nok å rydde ja! Men når en 10-15 stk hiver seg rundt og svinger moppen og rydder tomgods, da går det fort! Og ikke minst når man kan kose seg med et par-tre glass rødvin til oppryddinga da går det som en lek.

Og mens noen rydder da er Siggen og Arnt hjemme og mekker hjemmelagde kjøttkaker til han Brore, Søster Sissel, Søster Rita og meg.
Og når man kan nyte rødvin og akevitt til kjøttkaker på søndagskvelden, sammen med bestebestisene, da er livet nærmest fullkomment!

Vi ønsker selvsagt svært ofte at mandagen ikke kommer dagen derpå, men at det kunne vært en ekstra dag mellom Søndag og Mandag som kunne hett Schmandag...ergo vi later som at Søndag er Scmandag og nyter den til det fulle... Og det er verdt det - absolutt!

Så selv om man både mandag og tirsdag har hang over - a real bad one, så klager vi ikke. For denne helga,  og 40 årsfeiringa har vært absolutt perfekt!

Og i morgen er det onsdag, formen er nok tilbake, vi kan glede oss til helg og Mimrefest! Johoooooooo - jeg er klar :) :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider