mandag 29. november 2010

Nachspiel x 2!

Det er lenge siden jeg var på nach sist, kan ikke huske sist faktisk, men når jeg nå fikk for meg at jeg skulle på nachspiel, så gjør jeg det til gangs!

Jeg stod altså i drosjekø, og var på tur hjem på lørdagsnatta, rundt 02:30, da jeg plutselig fant ut at nachspiel hadde vært tingen. For køa var uendelig, og det var svinkaldt ute! Så da jeg ser at en barndomskompis bare 20 meter unna hopper elegant inn i en drosje og slipper unna køa - roper jeg til ham om det er noe nachspiel på gang. Ja e'ru gærn, seff! Kom igjen - svarte han, og jeg var raskt inne ei varm drosje. Så bar det ned i Taraldsvik og der dukket det ene kjente hodet opp etter det andre. Fantastisk morsomt å møte igjen folk som jeg ikke har pratet med på sikkert 10-15 år! Og også noen nye fjes da! Timene gikk, og jeg kjente at formen igjen var stigende! Så plutselig er det en som sier; -Nei - nå er det vel på tide å dra på nachspiel. Jeg sier noe sånt som; ehh e vi ikke på nach? Og svaret er joooda, men nå skal vi på nachspiel til nachspielet!!

Og jada, jeg hiver meg med, og litt etter er vi i et hus på Framnes! Der var det stappfullt av folk, og klokka nærmet seg nå 6 på søndagsmorgenen. Han som vi var hos først hadde fått en idè om å kle seg ut før vi dro videre, så vi var en gjeng som dro sammen med Hitler (!) på Nach2. Hjelm, frakk og Hitlermaska var kanonstilig, jeg holdt på å flire meg i hjel, det var så ufattelig komisk.
Men det er klart, da vi ankom kåken på Framnes var det noen som lurte litt på hva slags idioter som kom nå :P

Klokken 06:30 tenker jeg at nå får det være nok, jeg skal jo tross alt på kjøttkakemiddag hos mamma på søndag kl 15:00 - så jeg ringer drosjen og kommer meg hjem!

Da jeg våkner på søndag litt over kl 14:00 er jeg rimelig redusert, og jeg tenker at det skal bli leeeeeeenge til neste gang! Heldigvis går slikt fort over, så allerede i dag kjenner jeg at jeg er klar for helg, og Lars Erik's 30 årsdag!!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Sider